PARAMARIBO-De Vooruitstrevende Hervormings Partij (VHP)  zegt in een persbericht kennis  te hebben genomen van een zeer tendieus bericht in het ochtendblad ‘Dagblad Suriname’ d.d. 8 juni 2012 onder de kop: ‘VHP-voorzitterschap Santokhi in het geding- Leden Wanica ontvreden over leiderschap’.

Daarin wordt er gesuggereerd dat indien voorzitter   Santokhi zijn gedrag niet verandert, er binnenkort een beweging op gang komt die zijn vervanging zal opeisen. Deze personen zouden er zelfs niet voor schromen  hun functie ter beschikking te stellen aan de VHP.

Volgens Dagblad Suriname zou de groep ‘Veldwerkers van Wanica’ van oordeel zijn dat de voorzitter van de VHP slechts met zijn eigen mensen, de zogenaamde groep van Lelydorp, werkt en de oude veldwerkers op een zijspoor plaatst.

De leden van de zogenoemde ‘politieke veldwerkers’ zouden hun mening  reeds geventileerd hebben aan de partij. Zij zouden een standpunt ingenomen hebben om geen veldwerk meer te verrichten.

De VHP  vindt dat het bericht in Dagblad Suriname zeer tendieus is en niet op waarheid berust; ze  verwijst  die berichtgeving  dan ook naar het rijk der fabelen.

“Het is evident dat het oogmerk van dit bericht is, om de partijvoorzitter in een kwaad daglicht te stellen en hierdoor schade toebrengen aan de partij. De kwaadwilligers zullen zich niet schromen om de partijvoorzitter bij tij en ontij te bekladden. Derhalve moet u te allen tijde alert zijn.De partijvoorzitter heeft zowel nationaal als internationaal een goede reputatie opgebouwd en geniet veel bekendheid bij de buitenlandse mogendheden. Daarom wordt nu alles uit kast getrokken door de kwaadwilligers om de goede naam van de partijvoorzitter te besmeuren”, aldus de VHP.



Dit bericht is afkomstig van GFC Nieuws. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.