Een bekend fenomeen tijdens een recessie is de groei in de verkoop van beautyproducten, het zogenaamde lippenstift effect. Nagellak lijkt het echter te winnen van lipproducten.

In het eerste half jaar van 2012 is de verkoop van beautyproducten in de Verenigde Staten met 8 procent gestegen, ofwel met 1,5 miljard euro. De verkoop producten voor de nagels steeg met 68 procent, waarbij de verkoop van gekleurde nagellak met 70 procent steeg en basecoats met 100 procent.

Steeds meer bedrijven komen daarom met grotere collecties en meer kleuren, onder andere Mac en Maybelline lanceerden onlangs een gigantische lijn, zo meldt Fashionista.

De verkoop van make-up paletten steeg met 19 procent (50 miljoen euro) en lippenstift met 8 procent (250 miljoen euro). De top-3 van best verkochte lippenstiften zijn momenteel die van Mac, Lancôme L’Absolu Rouge en Lauder Pure Color Lipstick.

De verkoop van oogmake-up steeg met 5 procent (420 miljoen euro), met mascara, eyeliner en producten voor de wenkbrauwen als hoogste stijgers.

Gezichtsproducten zijn goed voor 49 procent van de totale verkoop van make-up en in de eerste zes maanden van 2012 steeg die verkoop met 7 procent. Foundation die lang blijft zitten en multifunctionele producten zijn daarbij het populairst.

(nu.nl)

Dit bericht is afkomstig van GFC Nieuws. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.