Hoewel de tweede beursdag voor de Suriname stand op de ITB in Berlijn iets beter verliep dan de eerste, is de animo voor ons land toch niet helemaal zoals de participanten hadden gehoopt.

Vanaf vrijdag en in het weekend wordt het groter publiek, dat voornamelijk zal bestaan uit Duitsers, verwacht. De deelnemers aan de beurs hopen dan via het directe contact met de consumenten alsnog wat business te kunnen genereren en krijgen zij in ieder geval de kans om hun product en Suriname als vakantieland actief te promoten.

Gedurende alle beursdagen in Berlijn zal de Virtual Reality Film ‘Under the Canopy’ van Conservation International in de Suriname stand worden vertoond. Deze indrukwekkende productie laat bezoekers het ongerepte tropische regenwoud van Suriname op een wel heel bijzondere manier ervaren.

Met een speciale virtual reality bril en bijbehorende koptelefoon wordt de kijker namelijk ondergedompeld in de driedimensionale virtuele werkelijkheid van het diepe oerwoud van ons land.

Volgens een persbericht van de Stichting Toerisme Suriname moet ‘Under the Canopy’ een grote publiekstrekker worden op de beurs in Berlijn. Tijdens de launch van de film in Suriname, afgelopen december in de ballroom van hotel Torarica, kregen genodigden al de kans om ‘Under the Canopy’ zelf te zien en waren zij diep onder de indruk van deze virtuele ervaring van onvervalste Surinaamse natuur.

Het is te verwachten dat de film ook bij de Duitsers een dergelijke indruk zal maken en wellicht dat ‘Under the Canopy’ alsnog zal zorgen voor een enthousiastere toeloop tijdens de rest van de beursdagen.

UNITEDTRAVEL| MARTIN PANDAY

Dit bericht is afkomstig van Nickerie Suriname. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.