GFC NIEUWS- Een tiener is overleden nadat hij een allergische reactie gekregen heeft.

Owen Carey, 18, had gegrilde kip gegeven bij fastfoodrestaurant Byron burger, maar wist niet dat die gemixt was met karnemelk.

Owen viel bewusteloos neer terwijl hij met zijn vriendin liep voor de London Eye, een reuzenrad in Londen, nadat hij een uur van te voren een halve kipburger waarin karnemelk was gemarineerd, had gegeten.

Uit een forensisch onderzoek bleek dat de doodsoorzaak was “verergerde astma in de context van een ernstige voedsel allergische reactie”.

Owen kreeg van ambulancepersoneel vier adrenaline-injecties, maar niets mocht baten. Ook reanimatiepogingen lukten niet. Hij werd kort na aankomst in het ziekenhuis doodverklaard.

De tragedie vond al enkele weken geleden plaats, maar afgelopen week stond een hoorzitting op het programma. Het laatste woord hieromtrent is nog niet gezegd. Waarom stond de aanwezigheid van karnemelk bijvoorbeeld niet aangegeven op de burger?

Karnemelk en of melkproducten, behoren tot allergenen die volgens de Europese wet altijd vermeld moeten worden op het etiket. Alleen hoeft dat niet als het voedsel ter plekke bereid wordt en op diezelfde dag ook verkocht wordt.

Het bericht Tiener sterft vanwege allergische reactie na consumptie karnemelk kip in restaurant verscheen eerst op GFC Nieuws.

Dit bericht is afkomstig van GFC Nieuws. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.