Al enkele dagen kampen veel internetgebruikers die via Telesur toegang hebben tot het internet met trage verbindingen.

Het bedrijf maakte het volgende op 10 augustus bekend: “Mogelijke internetstremming wegens dringende werkzaamheden die uitgevoerd worden op de internationale glasvezelkabels. Wij doen er alles aan de impact tot een minimum te beperken en bieden onze verontschuldigingen aan voor eventueel ongerief.”

Veel burgers en bedrijven ondervinden veel hinder bij vooral up- en downloaden en het streamen van allerlei tv- en andere programma’s op internet. Telesur liet ook weten, dat een ander zou kunnen duren tot zeker 22 augustus.

Vervolgens liet het bedrijf drie dagen later al, 13 augustus, weten dat de vertraagde internetservice was opgeheven. De backup-capaciteit voor de internetservice naar haar klanten toe was verruimd. Daardoor konden, aldus Telesur, de klanten “optimaal gebruik maken van de dienstverlening”.

De werkzaamheden aan de internationale glasvezel zouden nog ongeveer een week duren, “maar vanwege de verruimde back-up verbindingen is de impact voor de klanten opgevangen”.

Maar, inmiddels is er weer bij veel klanten van Telesur een trage internetverbinding. Het bedrijf maakte zondag 14 augustus bekend, dat de back-up glasvezelkabel in de omgeving van Albina “door derden is beschadigd”. Gevolg: weer trage verbindingen.

Natuurlijk stelt Telesur er alles aan te doen om de storing zondag nog te verhelpen. Naast genoemde problemen, voert het bedrijf ook deze maand en komende maand in diverse buurten van Paramaribo werkzaamheden uit aan de telecommunicatie-infrastructuur, zo is te lezen op de website van Telesur.

PK

Dit bericht is afkomstig van Dagblad Suriname. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.