Woensdag werd de bewustwordingscampagne van Stichting verantwoord alcoholgebruik Suriname (Stivasur) “Who’s the boss?” gelanceerd.

Het doel van deze campagne is het aantal automobilisten dat rijdt onder invloed van alcohol structureel en blijvend te verminderen.

De campagne is een Surinaamse versie van de welbekende BOB-campagne van Europa. De BOSS is de Bewust Onbeschonken Sturende Surinamer. Daarbij
wordt binnen het gezelschap vooraf afgesproken wie de BOSS is.

De BOSS is de persoon in het gezelschap, die nuchter blijft, zodat deze ‘Surinamer’ op verantwoorde wijze deelneemt aan het verkeer en zorgt dat het gezelschap veilig thuis komt.

De BOSS-campagne bevat geen afschrikwekkende beelden van ongelukken als gevolg van rijden onder invloed maar is luchtig en herkenbaar zodat eenieder zich voelt aangesproken.

Aangesproken op de eigen verantwoordelijkheid voor eigen gezelschappen en voor andere weggebruikers. Verantwoordelijkheid voor elkaar. Die
verantwoordelijkheid hebben wij allemaal, haalt de stichting aan.

“Ga je daarom met vrienden, collega’s of familie op stap? Plan dan vooraf hoe je veilig terugkeert. Ben de BOSS. En ben trots om die verantwoordelijkheid te nemen”, aldus Stivasur.

Het bericht Stivasur lanceert bewustwordingscampagne “Who’s the boss?” verscheen eerst op GFC Nieuws.

Dit bericht is afkomstig van GFC Nieuws. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.