door Robin Rosario

PARAMARIBO – De Surinaamse Chinese Televisie (SCTV) die via kanaal 45 uitzendt, heeft deze week ook een licentieovereenkomst getekend met de Stichting Auteursrechten Suriname (SASUR). GFC Nieuws verneemt van SASUR-voorzitter Prim Ramlall dat ook SCTV heeft ingezien dat er betaald moet worden voor het gebruik van geestesproducten van anderen.

Dit bedrijf is de tweede die een overkomst heeft getekend met SASUR. De eerste was Rasonic radio en tv van Nickerie. Ramlall bevestigt dat er nog meer mediabedrijven zijn die op korte termijn een overeenkomst zullen tekenen.

ASUR is al enkele jaren in strijd met de Vereniging van Radio- en TV eigenaren (VRTV) over het wel of niet betalen van rechten aan SASUR. Er zijn nog steeds rechtszaken gaande en er zijn ook beslagleggingen gepleegd door SASUR.

Dit bericht is afkomstig van GFC Nieuws. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.