De afdeling Verkeer van de Politie heeft duidelijkheid gebracht in het verkeersongeval waarbij de motorfietser Rezah van Ommeren om het leven kwam. De politievoorlichtingsdienst laat in een bericht weten dat uit het onderzoek onomstotelijk is komen vast te staan dat Rezah niet aan het “wippen” was toen hij tegen de personenauto botste.

Een politieambtenaar van het politiebureau 3e rijweg, bekend als post Kwatta, heeft een getuige hoogstwaarschijnlijk verkeerd begrepen. “Die getuige zou aan de ambtenaar hebben gezegd dat het voorwiel van de motorfiets in de lucht was kort voordat de motorfiets tegen de auto aankwam. De ambtenaar heeft toen gevoeglijk aangenomen dat Rezah het voorwiel van de motorfiets van de grond had getild tijdens het rijden. Dit blijkt dus niet het geval te zijn”, aldus de politie.

De Publiciteit en Informatiedienst betreurt het als er enig ongerief is ontstaan uit de eerdere berichtgeving over het verkeersongeval van Rezah van Ommeren.

Een diepgaand onderzoek verricht door de Verkeersafdeling van het ressort Wanica heeft meer duidelijkheid gebracht in het verkeersongeval. Uit onder andere getuigenverklaringen is naar voren gekomen dat Rezah op maandagmiddag 17 maart met hoge snelheid op zijn motorfiets over de Henry Fernandesweg reed. Hij reed in de richting van het crematieoord. Rezah kwam met zijn motorfiets op het wegdek te vallen en gleed met zijn motorfiets vanaf de linkerzijde van de rijbaan naar de rechterzijde, zijnde de rijhelft bestemd voor het verkeer komende vanuit de tegenovergestelde richting.

Op dat moment kwam er volgens het politieonderzoek een personenauto uit de tegenovergestelde richting. Rezah kwam met zijn motorfiets tegen de voorzijde van de auto aan. Deze klap was zodanig dat de voorzijde van de auto zwaar beschadigd raakte. Na deze botsing gleed Rezah met een vaart door, terug naar de linkerzijde van de weg en kwam hard met zijn lichaam tegen een elektriciteitsmast aan. Rezah liep een aantal breuken op aan zijn bekken en zijn boven- en onderbeen.

De personenauto werd bestuurd door een buitenlander die volgens de politie alle bescheiden heeft waaruit blijkt dat hij bevoegd is om in Suriname een auto te mogen besturen. De chauffeur kwam uit een zijweg die ongeveer 600 meter verwijderd is van de plek waar de botsing tussen de auto en de motorfiets plaatsvond.

De onderlinge afstand van de plek waar Rezah met zijn motorfiets is komen te vallen om vervolgens door te glijden naar de auto is ongeveer 65 meter. De afstand tussen de plek waar Rezah met zijn motorfiets tegen de auto aankwam en de mast waartegen hij met zijn lichaam aankwam, is ongeveer 55 meter.

Dit bericht is afkomstig van GFC Nieuws. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.