Serena Paulus is 21 jaar en woonachtig in het district Wanica. Zij is eerstejaars studente aan de Anton de Kom Universiteit van Suriname, richting Bedrijfseconomie. Serena heeft verder een eigen onderneming genaamd ‘Serena’s Group, waarvan Serena’s icepops een deel is. 

In een gesprek met Dagblad Suriname, gaat Serena in op de gestelde vragen van de redactie, over de verkoop van de icepops/ijsjes.

Het idee achter de verkoop van ijsjes….

“De officiële start van het verkopen van ijsjes was op 3 november 2019. Het idee begon bij mijn moeder. Ze zei altijd, dat ze weer wil beginnen met ijsjes maken en vertelde hoe zij en haar zusters ijsjes verkochten op Paranam. Ze droeg dat over aan mij en ik heb het dan tot mijn eigen gemaakt door m’n eigen twist aan toe te voegen, waaronder mijn verpakking en andere.”

“Heel in het begin vond ik, dat als men een ijsje koopt men moet weten wat die precies eet en ik nam dan de stap om aan mijn labels te werken. En daarna m’n logo en daarna weer een vernieuwde simpele vorm van m’n labels. En daar begon het allemaal zo’n beetje. Toen leerde ik ook dat je verpakking wel belangrijk is, want de labels trokken dan veel aandacht en interesse en niet te vergeten de smaak!”, aldus Serena.

Verkoop van de ijsjes tijdens de warme periode

Aan Serena werd gevraagd of de klanten tijdens de warme periode meer ijsjes dan normaal kopen. Hierop zegt zij, dat de ijsjes vreselijk hard gaan, dus het heeft ook geen seizoen. Tot nu toe merkt zij dat de verkoop in december het hoogst staat.

“Augustus is nog niet om, dus kunnen we nu nog niet vaststellen of dit onze nieuwe record maand zal gaan worden. Maar gezegd kan worden, dat de interesse er wel is, door de hitte is het echt gewild.”

Aantal ijsjes dat per dag verkocht wordt

“Constant en elke dag moet er bijgevuld worden. Op dagbasis maken we meestal 50 stuks en moet de voorbereiding voor de volgende dag al klaarliggen. De verkoop wordt gesteld tussen de 60 en 85 procent van de gemaakte aantal stuks op dagbasis”, zegt Serena.

Prijzen en smaken van de ijsjes

De prijzen van de ijsjes variëren tussen de SRD 4 en SRD 15. Serena maakt verschillende soorten ijsjes, waaronder melk-, stroop- en fruit ijsjes. De drie ’top best sellers’ van de melkijsjes zijn Coconut, Bubble Gum en Vanilla-Oreo. Bij stroop ijsjes zijn dat de smaken Bubble Gum, Markoesa, Appel-banaan en Kersen. En bij fruit ijsjes zijn dat Podosiri (Açaï) en Ambarella (Pomme de cythere). 

Volgens de onderneemster zijn dit momenteel (al 4 maanden) de best verkochte smaken, maar de rest verkopen ook heel goed, laat zij weten. Heel binnenkort zullen zij alcohol smaken, nog vijf melk smaken en ook drie stroop smaken, lanceren. 

Kinderen zijn de grootste doelgroep

Op de vraag door wie de ijsjes het meest gekocht worden, zegt de onderneemster: “Onze grootste doelgroep zijn kinderen vanaf 4 jaar. Daarnaast hebben we de vrouwen die ook regelmatig bestellingen plaatsen en niet te vergeten de heren, die kopen ook echt in het groot.”

Waar worden de ijsjes verkocht?

“Ons hoofdadres is Vredeslustweg 2, een zijstraat van de Indira Gandhiweg, gelegen in het district Wanica. Verder hebben wij ook nog twee verkooppunten, waaronder Grun Gowtu shop, gelegen in Paramaribo centrum en een retailer op Kasabaholo”, zegt Serena.

Momenteel werken zij naar de uitbreiding om meerdere verkooppunten aan te nemen, waaronder winkels en andere jonge ondernemers. Contact opnemen met Serena kan via haar Facebookpagina Serena’s Group en via haar Instagram, sgc_group20.

SK

Dit bericht is afkomstig van Dagblad Suriname. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.