Live nieuws en radio streams uit Suriname!


Home » Surinaams nieuws » Misrekening van Telesur

Misrekening van Telesur

Ik ben een 100% nationalist en op basis daarvan zal ik er ook alles aan doen om alle lokale producten, diensten en bedrijven ten volle te ondersteunen. Ik hoop met dit stuk de aandacht van het management van ons staatsbedrijf Telesur, te trekken.
In de maand juli heb ik een aanvraag gedaan voor telefoon/ADSL. Bij mij gaat het eigenlijk om internet, maar omdat de telefoonlijn erbij hoort, had ik geen andere keus. Vanwege mijn werk moet ik heel vaak op het internet.
In de maand juli kreeg ik van een medewerker van Telesur Noord te horen dat ik binnen 2 weken zou worden aangesloten. In kreeg de zekerheid dat in de vakantie internet een feit zou zijn. Twee weken daarna was er nog niets en iets langer dan een maand na aanvraag kwam het team van UCC om de aansluiting te verrichten. Ik had wel telefoon. Internet zou een paar dagen daarna een feit zijn. Ik zei niets.
Ik belde met Telesur Noord om te vragen wat de procedure is. Mij werd uitgelegd dat het 2-3 dagen zal duren omdat de poorten in orde gemaakt worden zodat internet mogelijk wordt. Na 3 dagen gebeurde er niets. Via klantenservice (want er wordt heel moeilijk opgenomen op Noord) kreeg ik te horen dat men niet genoeg capaciteit heeft om het noorden van Paramaribo te voorzien van internet.
Het gaat hier dus om de groep nieuwe aansluitingen. In dit geval wordt bedoeld de nodige poorten om de internetconnectie op gang te brengen. Na weken van bellen en bezoekjes aan Telesur veranderde mijn geduld in een grote woede.
De medewerkers konden mij niet exact aangeven wanneer mijn internet verbinding tot stand zou worden gebracht. Ik stelde nog van hoe het mogelijk is dat mensen dan worden aangesloten terwijl de centrale de dienst niet kan verlenen. Terstond zei ik dat ik geen cent voor de periode dat er zogenaamd is aangesloten zal betalen omdat ik dan niet weet van welke dienst ik gebruik heb gemaakt. Abonnementskosten voor de telefoon die toch niet wordt gebruikt, daargelaten.
Intussen is de grote vakantie al voorbij, de kinderen thuis teleurgesteld, omdat ik ze had verzekerd dat alles nog goed zou komen in de vakantie. Hier is duidelijk sprake van een misrekening van Telesur. Sluit mensen toch niet aan als er geen capaciteit is!
Ik zou het half niet zo erg vinden als mij vanaf het begin werd voorgehouden dat het maanden zou duren of dat er nog geen poorten beschikbaar waren. Nu ben ik nog even ver van huis.
R.C. (Noord/voormalig Citrusplantage)