PARAMARIBO, 26 mei – De Mid-Atlantische route staat model bij de uitbreidingsplannen van de SLM. Volgens Gerard Brunings, voorzitter van de bestuursraad, geldt dit zeker voor de nieuwe route naar Guyana en Miami. Guyana is opgenomen, vanwege het grote aantal Guyanezen in de Verenigde Staten. Na amper twee maanden blijkt het al een gouden zet te zijn geweest.

De route is behoorlijk lucratief. Er is dus terecht ingespeeld op het diasporaverkeer, zoals ook met de Mid-Atlantische route. “Het is de juiste stap geweest”, zegt Brunings tegenover de Ware Tijd. In de Verenigde Staten wonen zo’n veertigduizend Guyanezen. De Mid-Atlantische route is weliswaar lucratiever, ook vanwege de grotere zekerheid. De garantie dat mensen ook inderdaad bij de SLM boeken, is uiteraard groter.

In Guyana wordt ook wel geboekt, maar het is beduidend harder werken. Het is precies de reden waarom ook de stad Belem, in Brazilië, is opgenomen in het vliegschema. “De Mid-Atlantische route is een zekere route. In Surinaamse termen uitgedrukt, hoeven we niet zoveel te hosselen”, aldus Brunings. Toch zijn de perspectieven veelbelovend genoeg. Genoeg om nu al te denken aan uitbreiding van de vloot. Ook is er kans dat de route wordt verlengd naar het Canadese Toronto.

Dit bericht is afkomstig van Suriname | Waterkant.Net. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.