Live nieuws en radio streams uit Suriname!


Home » Surinaams nieuws » Is dit het begin van de ondergang van de EBS?

Is dit het begin van de ondergang van de EBS?

Zeer gewaardeerde EBS medewerkers,

Naar aanleiding van het gevoerde wanbeleid van de heren; Vaseur, Duiker en Ridley(schoonzoon van Abrahams), waarbij dhr. Vaseur de laan is uitgestuurd door de R.V.C. zijn wij (EBS) in een diep dal beland. Om uit het dal te geraken heeft men een bezuinigingsplan uitgestippeld. Maar de vraag die het personeel bezighoudt is, zijn de overige heren Duiker en Ridley nog te vertrouwen, want zij zijn ook mede verantwoordelijk geweest voor de hele situatie. Wordt er comedy gespeeld met het bedrijf ?

1. Het bezuinigingsplan is begonnen bij het lage kader (security) en kantoorbenodigdheden, terwijl de EBS één en al een waterhoofd is geworden van het zogenaamde hoge kader. Die mensen lopen rond en hebben nauwelijks werk om uit te voeren. Beleid kunnen ze niet uitstippelen noch maken. What about that?

2. De heren Ridley, van Fredericklust, Braaf, Blijd, het juristenteam, Engineers, mensen die ampertjes 2 jaar in dienst zijn en hoge salarissen toucheren en ook nauwelijks werk hebben. Ridley b.v die meer dan de manager verdient (dhr. Max Chin) wat voor functie bekleedt die? De vraag rijst nu, is hij hoger in functie dan dhr. Max Chin?

3. Wel nu, deze heren zijn niet gekomen om het bedrijf tot grote hoogte te brengen, ze zijn gekomen om het bedrijf uit te buiten en uit te hollen.

Hier een paar staaltjes ;

Ze hebben zichzelf gezegend met hoge posities en salarissen en hebben ook anderen meegenomen die bereid waren het vuile werk te klaren. (de mensen zijn wel bekend die zich daarvoor geleend hebben)

Het zogenaamde wagenpark beleid door dhr Ridley. ± 48 st. Photon’s á $ 35.000,- afl. 24 maanden rente 8 %. 3 st. hoogwerkers á $98.000,- afl. 24 maanden rente 8,5% . 15 tot 20 st. Chevrolets. De schoondochter en zoon van de heer Vaseur als respektievelijk leverancier en inklaarder van de voertuigen. Zie contracten opgemaakt door dhr. Ridley. Vermoedelijk heeft dhr. Ridley voor zijn diensten 2 voertuigen als commissie meegekregen.

3 st. Lease- voertuigen van het merk Izusu waarbij EBS’ers in aanmerking zouden moeten komen om ze op te kopen (er was genoeg belangstelling) zijn door dhr. Ridley namens de EBS opgekocht bij de Firma Fernandes en door verkocht aan MN Car Centre met een winst marge van ± $6.000,- per stuk.

De heer Ridley heeft samen met dhr. Blijd zonder toezicht of toestemming van afd. Interne Controle (hr. Oudsten) bruikbare en opgeslagen materiaal als scrap verkocht aan een contractor ene hr. Babel van de Suralco, waar de heren Ridley en Blijd voorheen werkzaam waren. 1 volle bak (zie foto) maakt niet uit wat er in zit voor SRD 750,-. Het gaat om HS 33kv, 12 kv en 6 kv kabels koper voor SRD 2,- terwijl de opkoop prijs SRD 16,- en SRD 17,- was. Alu-kabels, brackets, ijzeren haspels, bruikbare HS en LS materialen zijn allemaal verkocht geworden (zie foto’s)

Het meest onacceptabele en afschuwelijke hiervan is, is dat de heren niet geschroomd hebben om ook de magazijn voorraad BC draad ø 25 + 50 te verkopen als te zijn scrap voor SRD 2,- per kg (opkoop SRD 16,- + SRD 17,-) omdat de haspels daarvan verrot waren. (Zie foto’s)

Ook is verkocht geworden, een LS net van 50ø koper draad uit wageningen (wordt ook gebruikt als BC draad) met een lengte van 4 x 4300 meter. (LS net bestaat uit 4 lengte’s) ook voor de prijs van SRD 2,- per kg. (opkoop SRD 16,- + SRD17,-). Zie foto’s als te zijn scrap.

Notabene is de lading met politie begeleiding van wageningen naar het hoofdmagazijn te livorno vervoerd om vermissing te voorkomen. Het frapante daarvan is dat er geen BC draad te verkrijgen is bij het magazijn. (BC draad )

Belangrijkheid van BC draad.

BC draad dient als aarding voor:

– HS en LS. Alle soorten trafo’s van de onderstations tot de distributie;

– HS en LS installatie o.a. kastenbatterijen, schuttingen van de onderstations, poorten en gebouwen;

– Als bliksemafleiders voor het afvoeren van stroom naar de aarde.

– Trafo sterpunt worden ook geaard en nog veel meer.

BC draad is van eminent belang vooral als het gaat om de veiligheid (zie foto’s).

Dhr. Ridley is zo ver gegaan dat hij de heer Gessel van OGANE heeft bypassed en beschuldigd van kwaadaardige praktijken. Ook heeft hij verkeerde gascilinder kranen laten kopen door één of ander contact voor ± $100.000,- (de kranen liggen nog daar in het magazijn en kunnen niet worden gebruikt).

Dat dhr. Duiker heel veel te maken had met de hele situatie staat als een paal boven water. Om te bedenken dat dhr. Duiker eerst als consultant aan het bedrijf verbonden was moest hij het beter hadden geweten meer nog dat hij heeft meegewerkt aan de explosieve groei van werknemers. (± 100 MBV’ers en ± 190 CAO personeel).

Ook zijn er een aantal dubieuze contracten opgemaakt geworden door de heren zoals; Inleen contracten, het beplakken van de auto’s door Nils, inklaringen en andere.

Er is behoorlijk gerommeld met bedragen. De normale prijs voor het beplakken van een auto is ± $750,-. De EBS heeft voor een auto $1100,- tot $1400,- betaald.

Dit heeft het bedrijf duizenden US Dollars gekost. Al dit soort van zaken hebben gemaakt dat het bedrijf in een diep dal is geraakt.

Beste collega’s dit is slechts een deel van het wanbeleid dat is/wordt gevoerd.

Er wordt zich ook afgevraagd als dhr. Max Chin hieraan meewerkt of als hij nog serieus moet worden genomen. Of dat hij als mascotte is aangesteld. Want hij doet ook alsof zijn neus bloed.

Alsdus bezorgde medewerkers

P.S. OS Hanna’s Lust zou een sleutelklaar project zijn. Zoals alle andere projecten t.w.:

LT (Langa Tabiti)

Z + H (Zorg en Hoop)

A3 (Saramaccastraat)

PP (Peper Pot)

OST (Tourtonne)

Welnu: de heren hebben OS Hanna’s Lust zelf ter hand genomen en er is niets van geworden. GELD IS OP!! Station is verre van af.


Posted

in

by