Na gelezen te hebben dat het ministerie van TCT strenge maatregelen wil treffen tegen bushouders die zich niet aan de vergunningsvoorwaarden houden, kon ik van blijdschap mijn tranen bijna niet bedwingen.

Als een vrouw van 67 jaar mag ik van de doktoren, wegens mijn hartconditie, niet meer chaufferen. Ik ben dus overdag aangewezen op openbaar vervoer en indien ik in de avonduren ergens op bezoek ga op de taxi. Elke keer stel ik dus mijn leven in handen van een, voor mij, onbekende chauffeur of chauffeuse.

De bus- of taxichauffeur denkt er vaak niet bij na dat hij of zij mensenlevens in handen heeft. Hij/zij mag aan het geld denken dat hij/zij verdient maar denk ook aan de levens van de passagiers. Een verkeersongeluk is zo snel gebeurd dat men niet eens de seconden kan natellen waarin het is gebeurd. Wij, samen met mij, vele anderen die gebruik maken van een bus of taxi vragen dat de chauffeur of chauffeuse ons veilig vervoerd naar de plek waarvoor wij betalen. Of het nu SRD 1,60 of SRD 15,– is maakt niets uit.

Wij betalen voor service en willen veiligheid. Minister Pinas laat het niet bij woorden blijven, maar stel ook daden. Trek vergunningen in als men niet volgens de regels handelt en laat bij klachten de politie taxichauffeurs zwaar beboeten.

De leeftijd van 25 is nog erg jong; U moest dit brengen naar 35. Van een 35-jarige verwacht je toch nog enkele verantwoordelijkheid. De 25-jarige denkt aan zijn vrienden en vriendin die hij na het werk moet ophalen. Ook vragen wij dat de particuliere bussen zich houden aan de zondag. Volgens informatie geldt hun vergunning ook op de zon- en feestdagen. Minister denk aan de duizenden die ook op zon- en feestdagen de straat op moeten.

G. Winklaar, Wanica.

In de rubriek ‘Ingezonden’ stelt GFC Nieuws een ieder in de gelegenheid om een eigen mening of visie te geven op alle actuele ontwikkelingen en/of relevante onderwerpen. Stukken die geplaatst worden komen niet noodzakelijkerwijs overeen met de visie en/of de mening van de redactie.  De redactie heeft het recht om de stukken wel of niet te plaatsen, in te korten of te redigeren, zonder de mening en/of visie van de inzender aan te tasten. Er worden alleen stukken geplaatst die behoudens een ieders verantwoordelijkheid voldoen aan wat gesteld wordt in de Surinaamse wetgeving.

Dit bericht is afkomstig van GFC Nieuws. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.