Vanwege Wereld Consumenten Rechtendag 2019 heeft het ministerie van Handel, Industrie en Toerisme (HI&T) een consumentenbewustwordingsperiode ingeluid.

De afdeling Consumenten Zaken gaat samenwerken met stakeholders en andere gerelateerde organisaties aan deze bewustwordingsactiviteiten.

Wereldconsumenten rechtendag wordt jaarlijks op 15 maart wereldwijd belicht. Het thema voor dit jaar is “Trusted Smart Products”.

Onderdirecteur Marktbeheersing, Danielle Sumter gaf aan, dat in de afgelopen tien jaar het gebruik van “smart products” toegenomen is en dat prognoses aantonen dat dit gaat blijven toenemen.

Enquêtes wijzen uit, dat er momenteel 23 miljoen apparaten wereldwijd zijn geïnstalleerd, een aantal dat naar verwachting driemaal verdubbeld zal worden tegen het jaar 2025.

De gastsprekers zoals Telesur en Telecommunicatie Autoriteit Suriname (TAS) gaven tijdens korte presentaties ook hun bevindingen over smart products.

Het bericht HI&T lanceert consumentenbewustwordingscampagne verscheen eerst op GFC Nieuws.

Dit bericht is afkomstig van GFC Nieuws. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.