We weten dat gezond eten belangrijk is voor de gezondheid, maar het is best lastig om elke dag verantwoorde maaltijden op tafel te zetten én om daarnaast voldoende te bewegen. Van verzadigd naar onverzadigd Gelukkig hoef je niet vijf keer per week naar de sportschool of op een streng dieet voor een gezonde voeding en leefstijl. Het kan ook eenvoudiger. Hoe? Door dagelijks minimaal twee ons groente en twee stuks fruit te eten en door voedsel met slechte verzadigde vetten – denk aan volle melkproducten, vet vlees, chips en gebak – zoveel mogelijk te vervangen door producten met goede onverzadigde vetten. Die zitten onder meer in noten, vette vis, halvarine, margarine en vloeibare bak- en braadproducten. Juiste variant Het is belangrijk dat als er brood, rijst of pasta wordt gegeten, er gekozen wordt voor volkoren varianten, zoals volkoren brood, volkoren pasta en voor zilvervliesrijst. Ook voldoende vocht hoort bij een gezonde voeding. Probeer minimaal 1,5 liter vocht binnen te krijgen. Goede keuzes zijn water, thee zonder suiker en karnemelk. Voor je dagelijkse portie beweging kun je de trap nemen in plaats van de lift of roltrap, tijdens een wandeling flink doorstappen, een paar uur in de tuin werken of je huis eens grondig te stofzuigen. Plantensterolen helpen een handje Het is belangrijk om gezond te eten en regelmatig te bewegen. Ook niet roken, matig zijn met alcohol en stress vermijden, zijn belangrijk voor de gezondheid van het hart. Daarnaast kunnen plantensterolen mensen met een (licht) verhoogd cholesterolgehalte helpen om het cholesterolgehalte aanzienlijk te verlagen. Plantensterolen komen van nature voor in groente en fruit, plantaardige olie, noten, zaden en graanproducten. De inname van 1,5 tot 2,4g plantensterolen per dag kan het cholesterol met 7 tot 10 procent verlagen na 2 tot 3 weken. 3 porties per dag Het is alleen lastig om via gewone voeding plantensterolen in voldoende hoeveelheden binnen te krijgen voor cholesterolverlaging. Ter vergelijking: dagelijks zou je 150 appels, 210 wortels of 425 tomaten moeten eten om dezelfde hoeveelheid plantensterolen binnen te krijgen! In plaats hiervan kun je Becel pro-activ gebruiken. Deze producten zijn gebaseerd op jarenlang wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat een lager cholesterol een positief effect heeft op hart en bloedvaten. Becel pro-activ is bedoeld voor mensen die hun cholesterolgehalte willen verlagen. Met 3 porties Becel pro-activ per dag krijg je de optimale hoeveelheid plantensterolen binnen. Gebruik Becel pro-activ als onderdeel van een gezonde voeding met voldoende groente en fruit en een gezonde leefstijl. * Een hoog cholesterolgehalte is een risicofactor voor de ontwikkeling van coronaire hartziekten. Hiervoor bestaan meerdere risicofactoren en de verandering van één van die factoren kan al dan niet een heilzaam effect hebben.(nu.nl)

Dit bericht is afkomstig van GFC Nieuws. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.