De 45 meest geneeskrachtige groenten mag zonder meer als een culinaire gids worden beschouwd. De bijna ‘vergeten’ groenten zoals alfalfa, boerenkool, pastinaak en snijbiet worden weer de waarde toegedicht die ze verdienen en vrij onbekende groenten als cassave, chayote en paksoi worden geheel terecht onder de aandacht gebracht.

Al met al zijn er dus heel wat mogelijkheden om in gezonde maaltijden de nodige variatie in kleur, smaak en vorm te stoppen, want groenten eten hoeft helemaal niet saai of smakeloos te zijn. Wie zelf verantwoordelijkheid wil nemen om zijn gezondheid op een natuurlijke en vooral veilige manier een boost te geven, komt ook ruim aan zijn trekken met dit boek.

Denk hierbij aan eenvoudige, doch efficiënte middelen zoals rode biet bij hoge bloeddruk, knoflook en olijven in de preventie van hart- en vaatziekten, mierikswortel om de luchtwegen te verzorgen of sopropo om de bloedsuikerspiegel beter te regelen. Maar met groenten kunnen we ook het monster ‘kanker’ heel wat tegenwerk bieden, zoals bij broccoli, waterkers en shiitake duidelijk blijkt.

De 45 meest geneeskrachtige groenten bevat een schat aan informatie, waardoor het bij iedereen die in de gezondheidssector werkzaam is als naslagwerk op de boekenplank mag staan of bij iedere bereider van maaltijden binnen handbereik in de keuken hoort.

Wist je dat:
- rode bietjes heel goed zijn tegen hoge bloeddruk?
- bloemkool ontstekingsremmend werkt?
- boerenkool omega 3 en omega 6-vetzuren bevat?
- het wetenschappelijk is bewezen dat het regelmatig eten van broccoli een kankervoorkomende werking heeft?
- champignons goed zijn tegen hart- en vaatziekten en boordevol vitaminen zitten?
- bij het opwarmen van groenten in de magnetron alle energie in die groenten verloren gaat?
- knoflook aderverkalking tegen kan gaan?
- mierikswortel een natuurlijke plaspil is, zonder bijwerkingen?
- dit boek boordevol staat met gezonde wetenswaardigheden?

Bron: Earth-Matters.nl

Dit bericht is afkomstig van GFC Nieuws. Bekijk het oorspronkelijke bericht hier.