Live nieuws en radio streams uit Suriname!


Home » Surinaams nieuws » Consumentenbond: Administratie Telesur is een grote puinhoop

Consumentenbond: Administratie Telesur is een grote puinhoop

De topman de Surinaamse Consumentenbond Rudy Balker. Hij is van oordeel dat Telesur vaak genoeg tegenstrijdige informatie verschaft aan klanten.

De administratie van Telesur is een totale warboel, een grote puinhoop. Klanten van het Telecombedrijf worden soms van het kastje naar de muur gestuurd en kunnen over het algemeen geen kant op. Bovendien wordt er maar al te vaak door medewerkers tegenstrijdige informatie verstrekt aan cliënten. Vooral als het gaat om openstaande rekeningen, afsluitingen als ook de hoogte van bedragen die in rekening worden gebracht. Dat zegt de topman van de Surinaamse Consumentenbond Rudy Balker  woensdag aan GFC Nieuws.

“De klachten nemen steeds toe en zijn uiteenlopend. Het lijkt erop dat Telesur simpelweg alleen maar bezig is om geld uit de zakken van de burgers te kloppen. Geld verdienen, daar gaat het primair om. Althans, dat zijn de gevoelens die veel mensen hebben”, legt de hoogste man op het gebied van consumentenbescherming in Suriname uit.

“Het gebeurt nog maar al te vaak dat afdelingen langs elkaar werken en volstrekt verkeerde informatie doorgeven bij problemen waardoor de consument volledig in de war raakt. Wij hebben deze zaken vaker voorgelegd aan de relevante verantwoordelijken, maar het schijnt dat men geen oor heeft voor de klachten.

Ook verschillende klanten van het telecombedrijf laten aan GFC weten dat zij zich vaak ergeren aan de tegenstrijdige informatie die ze krijgen als er sprake is van een probleem dat opgelost moet worden. “Als je belt naar de afdeling klantenservice krijg je een uitleg die soms hemelsbreed afwijkt van de informatie bij de kantoren van Telesur. Alsof men het zelf niet helemaal precies weet, totale chaos. Men is niet eens in staat om een klant telefonisch uit te leggen of een lijn is afgesloten of als er een storing is.  Men brabbelt maar wat”, moppert een kritische klant.

Balker zegt dat er de komende periode meer aandacht aan deze problematiek zal worden gegeven. “Communicatie is belangrijk anno 2014. Wij betalen als burgers daar ook veel voor, maar wensen ook een goede en betrouwbare dienstverlening. En daar is soms helaas nog weinig sprake van bij Telesur”, stelt de voorman van de Surinaamse Consumentenbond tot slot