Live nieuws en radio streams uit Suriname!


Home » Surinaams nieuws » Consumenten leven boven hun stand

Consumenten leven boven hun stand

Ik las het artikel van de Consumentenbond dat de EBS de veroorzaakte schade aan apparatuur moet betalen. Ons bedrijf zit al langer dan 50 jaren in de elektronica service.
Als de consument een nieuw apparaat gaat kopen, moeten ze van de daken schreeuwen hoe groot en duur het apparaat is en heeft gekost. Als ze een antenne nodig hebben- het belangrijkste in de schakel- dan willen ze liefst een dun draadje, want het moet niet duur zijn.
‘Owee’ als het apparaat sneuvelt, dan moet EBS of de assurantiemaatschappij opdraaien voor de kosten. Dat kan je echter alleen bewijzen als meerdere apparaten op hetzelfde tijdstip ‘de geest gaven’ en/of andere buurtbewoners dezelfde stroomstoring hadden.
Wij zijn een door de EBS erkend bedrijf en het is beslist niet zo dat wij voor de EBS in de bres springen of afhankelijk zijn van het nutsbedrijf. Consumenten kloppen bij mij aan, zonder hun apparaat mee te nemen en vragen om een verklaring waarom het apparaat niet meer te repareren is.
Vaak gaat het om apparaten waarvan de onderdelen hun langste tijd hebben gehad en het probleem niet met stroomstoring te maken had. Als ze hun apparaat brengen, vragen ze altijd naar een verklaring ten nadele voor de EBS en verzekeringsmaatschappijen.
Wanneer wij dan uitleggen dat er geen bewijs voor hun conclusie is, zijn wij waardeloos. Maar daar lenen wij ons niet voor. Ze zeggen toch ook dat een goede arts eentje is die makkelijk vrijaf geeft.
Consumenten leven boven hun stand en willen anderen voor de onderhoudskosten laten opdraaien. Sorry! Ik wil niet beweren dat de EBS altijd schuldvrij is. Waar zij de veroorzaker is van schade, moet het bedrijf zeker betalen.
Evert Chang / NV Koong Fa & Co