Live nieuws en radio streams uit Suriname!


Home » Surinaams nieuws » Cliënten verrast met aanpassingen RBC Bank

Cliënten verrast met aanpassingen RBC Bank

Cliënten van de RBC Bank Suriname lijken onaangenaam verrast met aangekondigde aanpassingen door de Canadese financiële instelling. “Deze flyer geeft een overzicht van de aanpassingen die per 3 maart 2014 zullen worden doorgevoerd aan tarieven voor persoonlijke en zakelijke giro- en spaarrekeningen, alsook wat tips over hoe u kunt besparen op bankkosten.”

Het voorgaande staat bovenaan een flyer die de cliënten van de bank ontvangen. Op social sites uit men echter zijn misnoegen. Opname van een giro- of spaarrekening gaat SRD.2 kosten en SRD.4 voor maandelijkse service kosten op giro-rekening.

Voor de spaarrekening is dat SRD.15. Verder zal bij opname met een RBC pas bij een RBC ATM SRD.0.75 in rekening gebracht worden.

“Belachelijk”, “Nu ook betalen voor wat gratis moet”, en “Hoe willen ze dan ATM gebruik stimuleren”, zijn enkele reacties.
Onlangs nog liet de bank in een advertentie in de krant weten dat zij continuïteit van haar activiteiten in Suriname aan de cliënten kan garanderen. Hiermee werd gereageerd op berichten in lokale media over het afstoten en of sluiten van vestingen in de regio en de twijfels die deze berichten zouden oproepen bij cliënten in ons land. Echter vraagt men zich dit nu juist af gezien de aanpassingen.

“Is de bank failliet”, vraagt iemand op FaceBook. De RBC Bank Suriname had in haar advertentie ook aangegeven dat het managen van kosten aan een nadere beschouwing wordt onderworpen.