Live nieuws en radio streams uit Suriname!


Home » Surinaams nieuws » Anthony’s Corner ontvangt keurmerk Klantgericht Communiceren

Anthony’s Corner ontvangt keurmerk Klantgericht Communiceren

GFC NIEUWS- Anthony’s Corner heeft met haar vier vestigingen namelijk in de Domineestraat, Gemenelandsweg, Flustraat en de Ringweg, zaterdag het keurmerk klantgericht communiceren feestelijk in ontvangst, mogen nemen.

“Het was een intensief traject, die zonder de medewerking van onze behulpzame medewerkers en onze klanten, niet was gelukt”, zegt Caroline Liauw, operationeel manager van Anthony’s Corner.

De Vereniging voor Communicatie, Marketing & Public Relations (VCMP/CCPR), de Vereniging Surinaams Bedrijfsleven (VSB) en de Associatie voor Surinaamse Fabrikanten (ASFA) hebben met trots, dit landelijk keurmerk toegewezen aan Anthony’s Corner.

“Het is de eerste keer dat dit keurmerk wordt verstrekt en wij hopen dat meer organisaties, dit voorbeeld zullen volgen en actief meewerken aan de dienstverlening van hun organisatie”, zegt Steven Mac Andrew, directeur van de VSB.

Begin van dit jaar hebben de medewerkers van Anthony’s Corner een succesvol trainingstraject gevolgd via AK Communication Consultancy.

Door middel van ‘mystery’ bezoeken, ‘mystery calls’ en het analyseren van de interne processen, is het startpunt bepaalt voor het vaststellen van de normen voor de dienstverlening.

Anthony’s Corner heeft goed gescoord op vele vlakken en tijdens het trainingstraject konden de puntjes op de ‘i’ worden geplaatst. Er is getoetst op het proces van het klantcontact, responsiviteit, betrouwbaarheid, beleefdheid, empathie, competentie, (fysieke) identiteit en de nazorg.

“Het is belangrijk dat wij momenteel onze ondernemers zoveel mogelijk ondersteunen en bijdragen aan hun fundamenteel bestaansrecht. Suriname verkeert in een roerige periode, waar wij ons zeker doorheen zullen slaan, maar dan moeten wij ook werken naar normen die voldoen aan internationale standaarden,” zegt Wilgo Bilkerdijk, voorzitter van de ASFA.

“De kwaliteit van de dienstverlening is nog nooit zo acuut geweest als nu. Suriname op de wereldkaart plaatsen en profiteren hiervan op economisch niveau betekent, keihard werken aan onszelf, en dan bedoel ik fabrikanten en ondernemers. En continu evalueren waar wij staan en naar toe willen als organisatie en als natie”, aldus Bilkerdijk.

Angela van der Kooye, voorzitter VCMP/CCPR, zegt dat dit keurmerk bijdraagt aan de geloofwaardigheid van Anthony’s Corner en deze openheid en ‘drive’ om te ‘performen’ kan een voorbeeld zijn voor vele organisaties die de kwaliteit van hun dienstverlening willen verbeteren.

“Onze cultuur moet geen sta-in-de-weg zijn bij het toetsen van de interne processen en het aan de kaak stellen van performances. Continue groei kan alleen worden bewerkstelligd als ondernemers durven te evalueren en werken aan de verdere inrichting van bestaande processen.”

“Wij zijn bijzonder trots vandaag, dat wij dit keurmerk samen met de VSB en de ASFA mogen uitreiken aan Anthony’s Corner, die bewust ervoor heeft gekozen structureel te werken aan de kwaliteit van haar dienstverlening”, zegt de VCMP/CCPR-voorzitter.

Het geheel werd feestelijk afgesloten met de medewerkers van Anthony’s Corner, onder het genot van hun eigen overheerlijke broodjes en drankjes.

De criteria die horen bij het keurmerk klantgericht communiceren, worden ook na de uitreiking, gemonitord.

Het bericht Anthony’s Corner ontvangt keurmerk Klantgericht Communiceren verscheen eerst op GFC Nieuws.